Splošno o diskih

Ideja o uporabi karbonskih materialov obstaja že kaj nekaj časa. Primarno se je uporabljala v letalskih, vesoljski tehnologiji in v vozilih F1. V zadnjih letih so se materiali izpopolnili in dodatno razvili. Večina proizvajalcev oz. prodajalcev ob nakupu visoko zmogljivega novega vozila ponuja tudi zavorni sistem s karbonsko-keramično sestavo. Njihov princip delovanja je enak kot zavore s klasičnimi, kovinskimi materiali, le da ima karbonsko-keramična sestava številne prednosti.

Karbonsko-keramični zavorni disk je mešanica materialov, ki se obdelujejo s posebnimi postopki in večkratnim segrevanjem, do 1.700 stopinj Celzija. Proizvajajo se pod velikim tlakom in v določenih primerih tudi v vakuumskem prostoru. Njihova izdelava traja do 21 dni.

Karbonsko-keramični diski so sestavljeni iz ogljikovih vlaken (C) in silicijevega karbida (SiC). Razporeditev materialov in vlaken pri izdelavi vplivajo na toplotno prevodnost in smer odvajanja toplote.

 

 

 

4 KLJUČNE PREDNOSTI UPORABE KARBONSKO-KERAMIČNIH ZAVORNIH DISKOV:

  • Dolgotrajnost (visoka trdnost in odpornost proti obrabi, zaradi mešanice Silicijevega karbida (C/SiC), ki je ojačan z ogljikovimi vlakni, katera so neobčutljiva na toploto in so vrhunsko vezivo.)
  • Visoka toplotna prevodnost (odvajajo veliko več toplote, ki nastane pri zaviranju, zato so idealni za visoko zmogljiva vozila.) Ponujajo nespremenjeno učinkovitost do 700 stopinj Celzija. Litoželezni so učinkoviti do 400 stopinj Celzija.
  • Zmanjšanje nevzmetene mase, saj so karbonsko keramični diski lažji tudi do 50 % mase litoželeznih. Teža enega karbonskega diska znaša v povprečju 7,5 kg. Kar pomeni nižjo težo avtomobila, boljše krmiljenje, optimizirano zaviranje, hitrejše pospeševanje in odziv.
  • Odpornost na korozijo in temperaturo.

 

SLABOST

  • Visoka cena, ki se giblje nad 4.000 EUR + DDV / 1 kos.
  • Nekateri strokovnjaki tudi opozarjajo, da je keramika lahko porozna in material postane higroskopen, s tem pa se pojavijo poškodbe notranje strukture, tako diska, kot tudi ploščic.

Priporočamo, da se pri menjavi diska menja tudi zavorne obloge, za kar vam lahko tudi pripravimo dodatno ponudbo.

 

CCM ALI CCB diski

Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes je vodilni svetovni proizvajalec karbonsko keramičnih zavornih diskov. Njihov asortima izdelkov trenutno vključuje 2 vrsti karbonsko-keramičnih diskov:

Karbonsko keramične zavore – CCB

Proizvedeno v tovarni Meitingen

CCB je disk, sestavljen iz jedra iz keramičnega materiala, ojačenega z ogljikovimi vlakni in prekritega z dodatnim keramičnim tornim slojem na obeh lomnih površinah.

Vozila, ki imajo vgrajene CCB DISKE:
Porsche, Audi, Bentley, Lamborghini, Bugatti, AMG, BMW-M, Aston Martin, Toyota

Porsche 911 Turbo S CCB disk 

Keramični kompozitni material – CCM

Proizvedeno v tovarni v Stezzanu​

CCM disk je lebdeči disk, sestavljen iz jedra iz keramičnega materiala, ojačenega z ogljikovimi vlakni. V primerjavi s CCB zavorne površine diskov CCM niso prekrite z dodatnim keramičnim tornim slojem.

Vozila, ki imajo vgrajene CCM DISKE:
Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Corvette, Nissan, Chevrolet, Mc Laren, GM, Pagani, Honda/Acura, Jaguar in Land Rover.

 

McLaren 570S CCM disk